2013. szeptember 24., kedd

együnk is

Tudom ám, hogy úgy van, hogy messziről jött ember azt mond, amit akar, meg különben is eljátszottam a belém vetett bizalmat a péntek esti besütivel, de azért most megmutatom a number one zabpehely egyik kedvenc változatát.

Először is ugyebár az van, hogy a fehérliszt és a fehércukor mint tömeggyilkosságra is alkalmas szerek kivonulni látszanak a háztartásunkból, legalábbis erősen visszaszorulóban vannak, nevüket kizárólag elítélőleg lehet kiejteni, kivéve, mikor esetleg mégsem, de az rara avis.

Fehérliszt helyett elsősorban zabpehely van, rengeteg fogy belőle, mert ebből készül a reggeli zabkása, de zablisztként is használom, simán ledarálom kávédarálóban. Nem mellesleg én is az Aldiban és a Lidl-ben veszem (200 forint / 500 gr), de ezt csak a legutóbbi tihanyi hétvége óta, mikor is sebtapaszért mentünk be az egyik üzletbe, hogy anélkül, ám az árakat meglátva 1 kiló zabpehellyel távozzunk.

Ez a müzliszelet azért remek, mert nincs benne  egyik sem a mostanában az  anthrax-szal egy szinten emlegetett két alapanyagból, s bár tudom, hogy a kalóriatartalma ettől nem lett alacsonyabb, mégis micsoda remek érzés, hogy abszolút egészségtudatos és tökéletes diétázó vagyok. Csapjatok a számra: életmódváltó.

A  recept innen. A férjem imádja. Sajnos én is.



By the way: én a diófélét megdarálom kicsit és aszalt áfonyát hajítok bele. Nem a dióba.

5 megjegyzés :

  1. Nahát, ez tökjó. Olvastam a receptet, mitől lesz ez ÉDES? Az aszalt cuccoktól? Méz esetleg nem fér bele?
    A rizsliszt fehérlisztnek számít? Én azzal főzök mostanság. Apa viszont cukormániás, de legalábbis édességfüggő, neki jó lenne ez müzlitéma.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. tök édes, csak mondom. most lelőtted a poént, a következőre tartogattam a csodaszer kettőt, a banánt.
      a banán egy csodaszer, hidd el!

      Törlés
  2. Zazi, úgy látom, különös ismertető jegyed statikusról dinamikusra váltott :)
    Hajrá Zazi!

    VálaszTörlés
  3. Szia Zaz! Most sütöm! A zabpehely és a banán nekem is jó barátaim. Puszi.

    VálaszTörlés
  4. ezt most nem fog ideilleni, de ez a legfrissebb bejegyzés, hát ideszúrom:) az volt, h múlt hét szerdán nagyon rosszul esett a futás, de legalábbis nem esett jól, 6,5km-et akartam de végül 5nél megálltam, mindezt futópadon. aztán pénteken újra, 3-nál úgy éreztem, h ahh, nem lesz ebből semmi, valahogy kihúzom 5ig, aztán leállok megint, de valahogy erőre kaptam és 6,5 lett belőle:) szombat reggel pedig a Városligetben szintén futottam 6km-t, és még jól is esett:) így már kicsit sem félek a 7km-es mini maratontól:))) csak gondoltam szólok. és gyorsan lájkoltam a facebookot is, természetesen:)
    jah, és hogy témához is szóljak, én zabpelyhes kekszett sütöttem hétvégén, csokidarabokkal, mindenki imádta:) akollégák eléggé szeretik, h szeretek sütni :)

    VálaszTörlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)