2014. február 11., kedd

(v) étek

Azt pedig már Brillat- Savarin is megmondta, hogy nem mindenki ínyenc, ki az akar lenni.


Én meg, ugye, akarnék, csak falakba ütközöm, kellett nekem életmódváltásba fognom. Nagyon nehéz, állandóan figyelni, meg résen lenni és szívből is, meg ésszel is nemet mondani minden jó falatra. El volt kényeztetve ez a gyomor az elmúlt x évben és még csak nem is tudott róla, most meg zokog.

A tudatosság jegyében már elég sok mindenre nemet mondok, nincs fehérliszt, nincs cukor (még az imádott muscovado sem, pedig az nekem Tom Sawyer és a déli államok),  már semennyi cukrot sem eszem, ha esetleg mégis, akkor nyírfacukrot, annak meg kirobbanó sikere van, ha értitek, mire gondolok. Hozzá lehet szoknia a szervezetnek, de az enyém már csak ritkán kapna cukrot, így ritkán kap helyette nyírfacukrot, így aztán... legális doppingszer, lehet tőle futni.

Most elhatároztam, hoyg időről időre írok majd egy posztot, hogy mégis akkor mit eszünk. Mert eszünk, meg lehet nyugodni. Az tény, hogy felülbíráltunk ezt-azt, pl. a barátnőm felajánlotta, hogy a hétvégi disznóvágásból hoz nekem hájat, én még életemben nem dolgoztam vele, de azért a hájas kifli képe egyből három dimenzióban került elém, kell, hozzon, naná. Aztán aludtunk rá egyet és úgy döntöttünk, hoyg nem kérjük mégsem, mert egész más az, hogy egyet - kettőt nem utasítunk vissza sehol, simán megesszük a mákos és diós kifliket, de meg ám, gát-lás-ta-la-nul, de az, hogy a házban áll 125 darab belőle, az nem tűnik jó bulinak. Más szempontból meg dehogyisnem.
Viszont valami rágcsálnivaló azért kell, nem? Aszkétának ne kelljen már lennem.

Először is itt vannak a kekszek. Minden formában, színben, ízben, jöhetnek teához, kávéhoz, kakaóhoz, minden nélkül és ha lehet, sok kevés. Igyekeztem kiiktatni a fehérlisztet, ami nem is olyan könnyű, viszont nem is megoldhatatlan. Szeretjük a sós változatot, ez most egy sajtos-rozmaringos keksz, nem azért mondom, de elég finom.
Az eredeti recept innen van, így szól (melléírom az általam használt változatot):

20 dkg zabpehely - ezt úgy csináltam, hogy 10 dkg aprószemű zabpehely, a másik 10 dkg-ot pedig kávédarálóval ledaráltam zablisztnek

2 egész tojás

5 evőkanál teljeskiőrlésű liszt /tk.tönkölyliszt/ - ezt kihagytam, nem akartam bele több lisztet, lett helyette 5 evőkanál darált mák

3 evőkanál tejföl   - helyette joghurt

1 púpos teáskanál sütőpor

20 dkg füstölt sajt reszelve /trappista is jó/

só, bors (kóstolgatom)

Én tettem bele rozmaringot, mert az kell és igen jó, magyarázatra nem szorul. Vaj nem kell bele, mert egyrészt a sajt elég zsíros, másrészt pedig ott a joghurt is. Az eredeti receptben a zabpelyhet megpirítják, ezt én kihagyom, mert a Tudatosan(T)eszem óta tudom, hogy minden hőhatás emeli az alapanyagok glikémiás indexét. A zabpehely elég jó helyezéssel bír ebben a listában, szeretjük is nagyon, ráadásul tényleg elhiszem a GI vércukorra gyakorolt hatását, mióta a magas pontszámúakat kiiktattam, már nem kell délben aludnom, mint a csecsemőknek. De erről most nem akarok beszélni. :)

Nagyon könnyen összeáll, lesz belőle egy szép buci.


Pont olyan, mint a szappanom. De bízzatok bennem, nem az.


Hűtöm egy órát (mondjuk), aztán kiszaggatom és megsütöm. Utóbbi idejét tőlem ne kérdezzétek, addig, amíg jó nem lesz. Na jó, a sajt miatt érdemes figyelni rá.

A kiszúróformáknál már csak a szakácskönyveim száma több. Előbbi olyan 120 darab, utóbbit ne feszegessük.




A végére tartogattam a kevésbé jó hírt: iszonyúan csúszik rá a sör. Én szóltam.

11 megjegyzés :

  1. Én is nyeltem egy nagyot, főleg, hogy valami hányós-hasmenéses vírust összeszedtem, kényszer diétán vagyok, mindentől a nyakamban a savam, még egy pohár víztől is, és most még erősebben hatnak rám ezek a képek. :D
    De a hétvégén megsütöm, mert igen izgatja a fantáziámat és az ízlelőbimbóimat!

    VálaszTörlés
  2. Tetszik a recept, gratula!Kisétkezésnek szerintem tökéletes, persze nem korlátlanul, annyi, amenni belefér + tudod magaddal vinni, ez is előnye! Piríthatod a zabpelyhet, mert ez nem számít szétfőzésnek, hiszen utána úgyis sütöd, éri meleg eleget:) viszont a pirítástól még pikánsabb lesz! Ha lehetne egy kis zabkorpa bele, akkor el is olvadnék (akkor kell még egy kis tej v. joghurt)! Ha már mák, akkor a pirított szezámmaggal is ki lehetne próbálni:)
    futás előtt sztem tökéletes:)pusza Neked!detty

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. a zabkorpát imádom, most azzal próbálkozom egyebek kiváltására, sztem ez jó irány lesz, remélem. köszönöm a jó tanácsokat, Detty, minden a te lelkeden szárad :D

      Törlés
  3. "A végére tartogattam a kevésbé jó hírt: iszonyúan csúszik rá a sör. "

    Nem rossz hír ez! :D

    VálaszTörlés
  4. Ejha! Már tudom mit sütök a hétvégén! Köszönöm, csupa olyan dolog van benne, amit most ehet a gyerekem és mindenki is. Ez nem kis dolog mostanság.
    (A déli alvás tényleg vércukortól???)

    VálaszTörlés
  5. Húha, én eddig nem tudtam, hogy a hőhatás emeli az alapanyagok glukémiás indexét. Azt sem, hogy a helytelen étkezéstől alszom el minden órában, mint egy újszülött. Na jó, az lehet az állandó éjszakai töprengéstől is.

    Tetszik a recept!


    VálaszTörlés
  6. egy ideje ez a kedvencem, Zazi, most csináltuk meg harmadjára :)

    VálaszTörlés

szeretem, ha van visszajelzés ;)